Povestea noastră de vară – file de jurnal – capitolul 3

Ziua 10: Atelier și Program de Educație de Mediu la Grădina Botanică

A fost o zi extrem de interesantă și plină de învățăminte la Grădina Botanică. Am participat la un atelier și un program de educație de mediu care ne-au ajutat să înțelegem mai bine cum putem proteja planeta. Fiecare activitate a fost gândită pentru a ne învăța prin experiență directă și prin intermediul unor machete și experimente.

Poluare: Am început ziua explorând cauzele poluării atmosferice. Cu ajutorul unor machete și experimente, am aflat cum emisiile de la mașini, fabrici și alte surse contribuie la poluarea aerului. A fost fascinant să vedem cum funcționează aceste procese și cum poluarea afectează sănătatea noastră, provocând probleme respiratorii și alte afecțiuni. Am discutat despre ce putem face pentru a reduce poluarea, cum ar fi utilizarea mijloacelor de transport mai ecologice sau plantarea de copaci.

Risipă alimentară: Apoi am învățat despre risipa alimentară și cât de mare este impactul acesteia asupra mediului. Am aflat că o treime din mâncarea produsă la nivel mondial ajunge să fie aruncată. În cadrul unui exercițiu practic, am discutat despre cum putem planifica cumpărăturile și mesele pentru a evita risipa. Am descoperit că putem reutiliza resturile de mâncare pentru a crea noi feluri delicioase, reducând astfel cantitatea de alimente aruncate.

Eficiență energetică: Am avut și o sesiune despre eficiența energetică, unde am învățat cum să economisim energie în viața de zi cu zi. Am aflat cum utilizarea becurilor economice, deconectarea aparatelor electronice atunci când nu le folosim și izolarea locuințelor pot reduce consumul de energie. De asemenea, am discutat despre surse de energie regenerabilă și cum acestea pot ajuta la protejarea mediului.

Colectare separată: Ultima parte a atelierului a fost dedicat colectării separate a deșeurilor. Am învățat cum să separăm corect hârtia, plasticul, sticla și deșeurile organice pentru a facilita reciclarea. Ne-am antrenat cu ajutorul unor exerciții practice, pregătind mai multe tipuri de ambalaje pentru reciclare. Am făcut chiar și un mic concurs de colectare separată și am fost foarte încântați să descoperim cât de bine ne-am descurcat.

Plantarea unei flori: În final, am învățat cum să plantăm și să îngrijim o floare. Ne-au explicat pașii esențiali pentru plantare și îngrijire, de la alegerea solului potrivit până la udarea și fertilizarea corectă. Fiecare dintre noi a plantat semințe, pe care le-au dus acasă pentru a le îngriji. A fost un moment foarte special, care ne-a făcut să apreciem și mai mult natura.

Școala de vară CoolTure MindS - Ziua 11 – Reptiland – o pădure tropicală în mijlocul orașului

Întâlniri exotice: Prima noastră oprire a fost în fața unui terariu imens, unde trona o iguană roșie, ca un rege mândru al regnului reptilian. Am rămas fascinați de culorile vibrante ale șopârlelor Gecko, care păreau să fie niște bijuterii vii, și de impunătorii Dragoni de Apă, care păreau să ne privească cu ochii lor pătrunzători. Dar, poate cea mai impresionantă întâlnire a fost cu Pitonul Reticulat, cel mai mare exemplar expus din România. Întins de-a lungul unui trunchi de copac, părea să fie o creatură mitică desprinsă din povești.

Explorând pădurea tropicală: Pe măsură ce ne-am aventurat mai departe, am intrat într-o pădure tropicală plină de plante exotice din întreaga lume. Lumina neon strălucea în culori fascinante, transformând fiecare frunză și floare într-un spectacol de lumină și culoare. Am simțit cum aburul generat de ultrasunete ne învăluie, dezvăluind mușchi de un verde crud și trunchiuri de copaci împodobite cu flori de bromelie. Era ca și cum am fi descoperit un colț ascuns al lumii, plin de secrete și minunății.

Cel mai mare paludariu: Am ajuns apoi la cel mai mare paludariu expus din România. Acesta era un adevărat ecosistem etajat și automatizat. În partea de sus, pe pământ, creșteau plante și flori exotice, unde reptilele trăiau liniștite. În apă, înotau pești Tetra și broscuțe galbene, creând un spectacol acvatic fascinant. Era ca și cum am fi privit o mică bucată de natură perfectă, unde fiecare element își avea locul și rolul său.

Misterul și magia Reptilandului: Am explorat fiecare colț al acestui spațiu natural misterios și relaxant. Ne-am distrat suflând în aburul generat de ultrasunete și observând cum se relevă mușchii de un verde crud. Din pământ, creșteau trunchiuri de copaci cu flori de bromelie în vârf, ca niște decorațiuni magice. Fiecare pas ne dezvăluia noi secrete și ne făcea să ne simțim ca niște mici exploratori într-o expediție extraordinară.

Școala de vară CoolTure MindS - Ziua 12 – Mina Kids – o lume a instalațiilor interactive

Educație nutrițională: Într-una din sălile muzeului, ne-am întâlnit cu un pui de dragon flămând. Instalația „Hrănește Dragonul” ne-a pus la treabă. Trebuia să alegem alimente pentru dragon, iar acesta reacționa amuzant la alegerile noastre. Dacă îi dădeam legume, puiul de dragon dansa de fericire, dar dacă îi dădeam dulciuri, începea să sughițe și să scoată flăcări pe nas! Așa am învățat că o alimentație echilibrată este importantă și pentru noi, nu doar pentru dragoni.

Educație financiară: Aventura noastră a continuat cu întâlnirea unui avatar inteligent sub forma unei veverițe prietenoase. Aceasta ne-a ghidat prin lumea educației financiare, răspunzând la întrebările noastre cu ajutorul unor algoritmi de inteligență artificială. Veverița ne-a povestit cum să economisim bani, cum să cheltuim înțelept și chiar cum să facem investiții inteligente. Cine ar fi crezut că o veveriță poate fi un astfel de guru financiar?

Desen colaborativ: Ne-am transformat apoi în adevărați artiști la atelierul de creație La Lumiroom. Împreună, am realizat un desen colaborativ de mari dimensiuni, folosind desene digitale 2D care prindeau viață cu ajutorul tehnologiei. Imaginația noastră nu avea limite! Instalații interactive: Ultima parte a aventurii noastre jucăușe a fost dedicată explorării instalațiilor interactive. Am pășit în „Pădurea Fermecată” și „Fluturama”, unde am putut controla elemente naturale prin intermediul senzorilor de interactivitate. Am influențat vântul, am atras fluturi și petale de flori către noi și ne-am bucurat de fiecare moment. Ne-am distrat de minune la toboganul interactiv „Aqua Safari” și la „Barca Piraților”, am sărit pe trambulinele de la „Stația de Lansare în Cosmos” și am alergat în „Maratonul Animalelor Fantastice”. Am explorat timpul în „Odiseea Timpului” și am creat mișcări fantastice în „Coregrafii Animate”.

Școala de vară CoolTure MindS - Ziua 13 – Excursia noastră de joi cu trenul - via Brașov

ZOO Brașov - Cine ar fi crezut că animalele pot fi atât de distractive? Am văzut o maimuță care încerca să facă selfie-uri cu vizitatorii (se pare că era foarte familiarizată cu tehnologia modernă) și un leu care părea să practice opera, urlând la un nivel impresionant. Niciodată nu am crezut că o vizită la grădina zoologiă ar putea fi atât de plină de râsete! Aici l-am regasit pe Bambi, împreună cu familia lui, pe Shere Khan, cu privirea sa fioroasă, chiar si pe Kaa, care nu a reușit să ne hipnotizeze pentru că purtam ochelari de soare. Baloo se pare că statea la umbră, pentru că nu ne-am putut bucura de ghidușiile sale. Hedwig, in schimb, părea pregătită să îi ducă corespondența lui Harry Potter, iar Babe parcă se cam îngrășase. Și parcă toate aceste personaje s-au amestecat în imaginația noastră, care a recreat noi povești pline de farmec.

Planetariul - Să fim sinceri, când am auzit pentru prima dată că vom asista la un spectacol despre sateliți artificiali, ne-am gândit că vom adormi în primele cinci minute. Dar nu a fost deloc așa! Am râs cu lacrimi când prezentatorul ne-a explicat cum primul satelit a fost lansat în spațiu... cu un tirbușon gigantic (bine, poate nu chiar, dar povestea lui a fost atât de amuzantă încât am fi crezut orice). Iar când am aflat că un satelit a fost odată confundat cu o farfurie zburătoare de un agricultor confuz, am izbucnit în hohote.

Trecând la lucruri seriose, am aflat că sateliţii artificiali sunt folosiţi pentru fotografierea solului, studiul norilor, transmiterea semnalelor dintr-un loc în altul şi multe altele. Satelitul trebuie să ajungă în spaţiu, acolo unde frecarea cu atmosfera este zero sau aproape zero, adică la peste 100 de km deasupra Pământului. Pentru a ajunge la o asemenea altitudine, un satelit trebuie să se deplaseze cu o viteză de minimum 28.000 km/h, iar pentru a urca mai sus, viteza trebuie să fie de 40.000 km/h. Wow!

Școala de vară CoolTure MindS - Ziua 14 – Muzeul CFR – o călătorie în timp

Încă de la intrare, atmosfera ne-a teleportat într-un trecut plin de trenuri cu aburi și ingineri curajoși.

Prima Sală: Machetele și Locomotivele Legendare

Prima sală ne-a întâmpinat cu machetele locomotivei și vagoanelor realizate la scara 1:20, minunate exemplare realizate cu o atenție la detalii remarcabilă în anii '50 și '60. Ne-a atras imediat atenția macheta locomotivei cu abur "Pacific", strălucind în toată splendoarea sa. Aceasta era doar începutul, deoarece plăcile unicat montate pe vechile locomotive cu abur, precum Maffei, Hanomag și Reșița, ne-au purtat într-o lume de poveste.

Sala Mijlocie: Călătorie în Timp

În sala mijlocie, machetele de vagoane de marfă și de călători reproducând modelele adevărate până la cele mai mici detalii ne-au lăsat cu gura căscată. Am descoperit masa impiegatului de mișcare din secolul al XIX-lea, dotată cu aparatura specifică vremii, și o centrală de ceasoficare Siemens-Halske. Nu am putut să nu zâmbim văzând tricicleta mecanică (drezina) care era folosită în perioada dintre cele două Războaie Mondiale pentru a circula revizorul de cale pe calea ferată.

Sala Trei: Comorile Istorice

Apoi, printr-un mic tunel am ajuns în sala a treia, unde ne-au întâmpinat exponate de mare valoare istorică. Biroul inginerului Anghel Saligny, declarat patrimoniu național, strălucea în toată gloria sa. Am admirat teleimprimatorul rapid Hughes și firmanul sultanului Abdul Medjid din 1857, care concesiona linia de cale ferată Cernavodă-Constanța. Piesele originale de la vechile locomotive cu abur ne-au făcut să simțim mirosul de abur și zgomotul roților de fier.

Cinemateca Feroviară

Am făcut o călătorie imaginară în trecut, așezați confortabil într-un comparitment de clasa I. Data viitoare când revenim, ne-am propus să-l jucăm pe “D-l Goe”. E locul perfect!

Diorama Feroviară: Atracția Principală

În 2012, sala principală a muzeului a inaugurat diorama feroviară din România, la scara 1:87. Aceasta redă cu finețe sistemul feroviar, incluzând zone de câmpie și dealuri, tuneluri și poduri, semafoare și semnale. Cu dimensiuni de 14,4 x 4 metri și 260 de metri de șine dispuse pe trei niveluri, diorama complet automatizată ne-a captivat atenția și a devenit punctul culminant al vizitei noastre.

Abia așteptăm să traim noi aventuri săptămâna viitoare!

After school CoolTure MindS, situat în inima sectorului 1, oferă copiilor programe de dezvoltare personală pline de experiențe memorabile, consolidând astfel cunoștințele pentru întreaga lor viață. Accentul nostru principal este pe educația bazată pe experiențe, unde învățarea practică primează în fața teoriei.

În cadrul after school CoolTure MindS se desfășoară în fiecare an Școala de Vară, cu abordări tematice captivante. Pe tot parcursul anului organizăm cursuri și ateliere de limbă engleză, germană, spaniolă, abac japonez/calcule mentale, șah, robotică, autoapărare și dezvoltare personală.

Previous
Previous

After School Școala 3 “Nicolae Titulescu” – un nou program după școală la Centrul Educațional CoolTure MindS

Next
Next

Povestea noastră de vară – Capitolul I